Menu

COMUNICAT DE PRESĂ important în contextul solicitărilor Comisiei Europene și a Parlamentului European

f_350_200_16777215_00_images_banner3_comunicat-de-presa.jpg

 

 

Implementarea solicitărilor absurde ale Comisiei Europene din MCV ar bloca întreaga justiție din România

Am început parcurgerea raportului MCV pe anul 2018, prin care niste "experți" necunoscuți dau indicații României cu privire la aplicarea unor legi DEJA în vigoare, iar absurdul uneia dintre recomandări iese cu totul în evidență.

Astfel, Comisia Europeană solicită Parlamentului, prin raportul MCV, nici mai mult nici mai puțin decât "oprirea imediată a implementării legilor justiției realizate de Comisia specială comună a Camerei Deputaților și Senatului pentru sistematizarea, unificarea și asigurarea stabilității legislative în domeniul justiției, precum și a ordonanțelor de urgență emise de Guvern, stoparea implementării Codului Penal și a Codului de Procedură Penală".

Printr-o astfel de solicitare, Comisia Europeană nu doar că își depășește prerogativele stabilite prin Tratat, dar dovedește dispreț total față de întreaga ordine de drept și constituțională din România.

Mai mult, dacă o asemenea cerere, aberantă, ar fi implementată de Parlament, prin efectele pe care le-ar produce, ar conduce la blocarea întregului sistem de justiție din România.

Astfel, dacă astăzi Parlamentul ar da o lege prin care ar abroga toate modificările la legile justiției, nu ar mai exista cadrul legal pentru admiterea în magistratură, promovare, constituirea completelor, funcționarea CSM, etc., în condițiile în care atât legea veche, cât și legea nouă ar fi abrogate.

Este incredibil că cineva cu pretenții de "expert" de la nivelul Comisiei Europene nu are în vedere astfel de chestiuni elementare de funcționare a justiției, atunci când formulează recomandări României, solicitând ca acestea să fie respectate cu strictețe.

Dincolo de acest aspect tehnic, esențial de altfel, Comisia Europeană nu a explicat de ce solicită oprirea imediată a implementării legilor justiției, fără a diferenția în funcție de cuprinsul acestora, în condițiile în care prevederi importante cuprinse în acestea au fost salutate de către Comisia de la Veneția, care a remarcat că acestea sunt de natură a întări independența justiției. Între acestea se numără separarea carierei judecătorilor de cea a procurorilor, precum și excluderea Președintelui României din procedura de numire a președintelui ICCJ, fiind eliminate TOATE modalitățile de implicare a politicului în cariera judecătorilor.

De asemenea, reîntoarcerea la vechiul cadru legislativ ar însemna:

- păstrarea unor texte neconstituționale;

- o pregătire inițială a judecătorilor și procurorilor insuficientă față de lipsa totală de experiență a acestora în momentul intrării în sistem;

- permiterea unui sistem de promovare mascată în parchete, prin delegări și detașări netransparente, fără îndeplinirea condițiilor de vechime (procurori care nu au dat niciun examen, fără vechime, ce funcționează în carul Parchetului de pe lângă ICCJ, fiind salarizați la acel nivel);

- renunțarea la sistemul de evaluare psihologică regulată a judecătorilor și procurorilor, a pensiei de invaliditate și a multor altor reglementări vădit superioare celor din legea veche, adoptate la propunerea CSM și necontestate de nimeni.

Mai mult, noile legi includ prevederi ce au ca efect transparentizarea funcționării sistemului de justiție și ruperea acestuia de influența nefastă a serviciilor de informații.

Noile legi prevăd, de asemenea, publicarea tuturor actelor ce privesc sau au legătură cu justiția, indiferent de instituțiile sau autoritățile semnatare, un sistem eficient de verificare a incompatibilității magistraților în relația cu serviciile de informații, precum și pedepsirea aspră a lucrătorilor serviciilor de informații care încearcă să racoleze magistrați.

De ce dorește Comisia Europeană stoparea imediată a acestor prevederi care rup justiția de influența malignă a serviciilor de informații?

Prin urmare, o astfel de recomandare nu poate fi pusă în aplicare, fiind lipsită de orice logică, iar consecințele sale ar fi profund negative pentru sistemul de justiție din România.

Mai mult, faptul că într-un raport al Comisiei Europene există o astfel de recomandare absurdă, duce la decredibilizarea acestuia.

Sublinem faptul că MCV este un mecanism de COOPERARE și verificare, elementul cooperării fiind unul esențial. Dacă acest mecanism va ignora cu totul elementul de cooperare, transformându-se într-unul de CONTROL, înseamnă că acesta a devenit un instrument ce operează în afara cadrului legal în care a fost stabilit.

Vom analiza în Parlament întreg conținutul raportului MCV și vom comunica rezultatul analizei efectuate, precum și măsurile pe care le vom lua, nu doar pentru a ne asigura că justiția din România va ajunge la standardele europene, pe care, se vede, Comisia Europeană nu le dorește în România, dar și pentru a asigura dreptul cetățenilor români la un sistem de justiție cu adevărat independent și imparțial.

Florin Iordache- președintele Comisiei speciale comune a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru sistematizarea, unificarea şi asigurarea stabilităţii legislative în domeniul justiţiei

NATIONAL - CELE MAI CITITE ARTICOLE

  1. 7 zile
  2. 30 zile
  3. 1 AN
The most visited gambling websites in The UK